Studiu de caz Blade Motors: implementare Microsoft Dynamics NAV (Navision)
Compania Riviera Bike SRL, cu sediul in Popesti Leordeni si detinatoarea brandurilor Blade Motors, Gospodarul Profesionist a fost înființată în anul 2006 având ca domeniul de activitate importul de scutere și ATV-uri. Gama produselor importate a fost extinsă doi ani mai târziu, comercializând și piese de schimb pentru scutere și ATV-uri, ajungand in zilele de azi sa importe o gama mult mai variata de produse cum ar fi scule si unelte, casa si gradina, aparate de incalzit si lista poate continua.
Datorită experienței de pe piața de specialitate, echipa Blade Motors se pregătește continuu pentru fi în pas cu cerințele pieței și de a oferi o gamă cât mai variată de produse clienților, având astăzi în portofoliu mii de articole.
Blade Motors oferă clienților atât produse brand propriu cât și produse ale unor branduri de renume, cum ar fi “Total”, compania fiind unicul importator de pe piața românească.
În ultima perioadă, creșterea companiei atinsese un un ritm care nu putea fi sustinut de sistemul ERP de la vremea respectiva, motiv pentru care s-a luat decizia inlocuirii acestuia.
Sistemul de atunci era furnizat de un singur furnizor, neexistand posibilitatea extinderii echipei alocate beneficiarului. Era aproape imposibil să iei decizii rapid și să menții o bună colaborare cu clientii, fără a avea o perspectivă clară asupra activității companiei.
Astfel în urma unei evaluări interne și a unui studiu de oferte, compania a ales Microsoft Dynamics NAV implementat prin Support Soft – o companie de specialitate cu o echipă tânără, dar in acelasi timp experimentata, unii membri avand experienta de peste 15 ani, în implementarea Microsoft Dynamics NAV, inca de cand acesta se numea Navision si aparea prima localizare pentru Romania. Acest lucru a dus la identificarea si transpunerea rapida in noul sistem a necesarului de business al companiei Riviera Bike.
De ce tocmai Microsoft Dynamics Nav? Pentru ca este un sistem ERP complet de gestionare a companiei , adoptat la nivel mondial in peste 100.000 de implementari, ceea ce reduce semnificativ aparitia bug-urilor software in nucleul sistemului, este flexibil si capabil sa sustina procese complexe, poate fi customizat conform cerintelor de afaceri si nu in ultimul rand, achizitionarea acestui sistem nu a adus si dependenta de un singur furnizor.
Implementarea Navision a început cu etapa de analiză, iar Go Live-ul s-a făcut la 1 august 2018, într-o perioadă de concedii în care volumul de activitate nu era foarte mare pentru o trecere cât mai lină la noul sistem. Procesul de implementare a inclus module precum vânzări si achiziții, gestiunea stocurilor, financiar – contabilitate.
Avantajele implementării au fost vizibile încă din perioada Go Live-ului:
- Odată cu implementarea s-a putut dezvolta o integrare cu principalele site-uri ale companiei prin intermediul cărora se preiau comenzi online atat B2B cat si B2C.
- Timpul de preluare a comenzilor a scăzut considerabil.
- Sistemul a fost implementat cu localizare de România, astfel au fost adaptate cerințele legislative românești, astfel nu a mai fost necesara externalizarea contabilitatii.
- Calitatea suportul post-implementare prin telefon, email și deplasările echipei Support Soft la sediul Riviera Bike, a fost un factor cheie pentru desfășurarea activității companiei.
- S-au folosit web-service-uri în integrarea cu site-urile.
- Datorită rapoartelor detaliate, managementul companiei poate lua decizii bazate pe informații in timp real.
- Au fost dezvoltate funcționalități noi pentru a ușura cât mai mult munca operatorilor și pentru a crește productivitatea muncii.
- Astfel s-au automatizat importul de extrase bancare sau importului borderourilor cu ramburs de la curieri
- Deloc de neglijat a fost integrarea Dynamics NAV cu principalii curieri de pe piata romaneasca, ajungandu-se la un nivel ridicat de automatizare in facturare si generare de AWB-uri.
Support Soft, recomandă întotdeauna cele mai bune soluții informatice pentru dezvoltarea afacerilor și cel mai important punct este stransa colaborare cu beneficiarii unei implementari de Microsoft Dynamics NAV pe toată perioada desfasurarii ei.